Sidor

lördag, mars 31, 2007

Restaurang: Invito

Nu har jag äntligen fått prova på Umeås italienska restaurang, Invito. Jag ringde och bokade bord i onsdags, vilket man måste göra på den här restaurangen. Alla tidigare spontan försök att äta här har nämligen stoppats i dörren med "tyvärr det är fullbokat". Men ikväll var jag väldigt välkommen att slå mig vid ett mörkt bord nära skärmen med brinnande eld. I snygga och stora vinglas njöt jag sedan av vinet tillsammans med kolgrillad oxfilé med gorgonzolasmör & en ragu på rotfrukter, oliver, soltorkade tomater & örter Serverad med madeirasås & italiensk potatiskaka ("Filleto di Manzo").
Det var riktigt gott.
Till efterrätt blev det Rabarberkompott med italiensk maräng, färska jordgubbar & basilikaglass (Rabarbaro con meringa e fragole"), också riktigt gott. Kaffe med chokladtryfflar och limoncello. Så nu har jag äntligen smakat limoncello, något jag ska dricka mer av den dag jag kommer mig iväg till italien. Eller kanske vid nästa besök på Invito...