Sidor

fredag, juli 20, 2007

30 års kalas

Jag var bjuden på en gammal klasskamrats 30 års kalas. Så jag gick några minuter tidigare hann precis med 16:10 bussen. Så jag var framme redan 19:30, härliga tider. På en timme hann jag sedan duscha, sminka mig, locka håret lite med min nya plattång och promenera i högklackat till Norrstrandslogen. I mina mått mätt så är det riktigt, riktigt snabbt!
Framme på partyt hade de flesta redan hunnit äta. Men Tompa som var kvällens grillmästare var ändå snäll nog att värma upp grillen och steka en hamburgare åt mig också. Den godaste burgaren på länge, jag var riktigt hungrig
Födelsedagsbarnet fick sedan sina två paket och han blev riktigt rörd. Nästan tårögd över det hela och det var härligt att se att han blev så glad. Det var riktigt roligt och värmde hjärtat. Stackaren hade under dagen förlorat både sitt hår och skägg. Jag kände inte igen honom när jag kom, han såg så hård och nästan lite brutal ut. Tur att hår växer ut...Jag pratade med en gammal kompis från förr och det var också trevligt. Jag tycker att vi hade roligt när vi var kompisar. Men nu hörs vi aldrig av, så det var kul att ses.
Det började droppa in mer och mer folk. Hårdrocksmusiken dunkade lite väl högt. Vi tyckte att det inte riktigt var våran grej så vi gick hem tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar