Sidor

måndag, juli 02, 2007

Tillbaka i Umeå

I helgen har jag varit i Piteå. Fredagskvällen hade jag tänkt ta det lugnt med Lars. Men istället blev det att jag hamnade på Roasters och drack lite vin. Sedan hamnade jag på en fest och drack lite mera vin. I slutändan blev det lite för mycket vin innan jag snubblade i säng.Lördag var jag alltså inte det minsta partysugen, men tackade ändå ja till att äta middag. Så ringde en Ubbe och ville att jag skulle skjutsa runt dem i raggarbil från -67 och jag var så pass otrevlig att jag ändrade mina planer i sista minuten och åt ingen middag alls. Det var rätt så kul att skjutsa runt skojiga killar i bilen. Jag skrattade så att jag fick ont i smilgroparna, det blev nästan jobbigt. När vi stannade på en fest övergav jag och Lars resten av sällskapet och gick till Sjöbodan trots varningar att det bara var 50+ där. Vin vid vattnet var mysigt och trevligt att mingla lite. Vi pratade och minglade lite till, innan vi gick hem och gjorde ciabattas med stekt haloumi ost och ruccola. Det var en bra kväll.
Lars tycker att det är på tiden att vi blir ihop på riktigt, men då måste jag flytta till Piteå. Nu när jag just fått ett nytt jobb är det hela mycket att fundera på. Tänker jag på det känns det som ett svårt val...

På söndagen var jag på dop i kyrkan och åt smörgås- och prinsesstårta. Eftersom jag varit så skötsam kvällen innan så fick jag köra bil till dopet också, en volvo c70 turbo.

Jag kom hem igen med allra sista bussen. Här i Umeå har jag mina påbörjade projekt att slutföra. Soffan levereras i veckan och tvättställsskåpet ska installeras av vvs-are.