Sidor

fredag, juli 27, 2007

Fläskkvartetten med Anna Ternheim

Jag och syrran hade tagit en tupplur som råkade bli något längre än planerat. Så jag vaknade kl 20:00 och hade bara en halvtimme att göra mig klar eftersom jag skulle se Fläskkvartetten klockan 20:30. Alltså blev jag tio minuter försenad och naturligtvis var den gästartist (Anna Ternheim) som jag ville se den som inledde. Så jag missade säkert några av hennes låtar. Andra gäster dök också upp och sjöng bra. Men inte är var det mycket till uppträdande. Artisten traskade in, sjöng nån sång stelt uppställd med händerna slappt hängande vid sidorna och traskade sedan ut igen. Inte särskilt underhållande. Jag tror att Anna Ternheim gör sig allra bäst på min spellista, tillsammans med Frida Hyövinen och Timo Räsinen. Den spellistan nöter jag på ofta, så ofta att den snart måste blandas upp med någon ny. Annas "Shoreline" är riktigt, bra.
Nicolai Dunger har jag aldrig hört tidigare, jag känner bara till honom via Piteå tidningen. Han lät bra, det lät som om jag kanske skulle gilla att lyssna på honom också.
Titiyo och Stakka Bo var de som stack ut ur mängden, det kändes tydligt att dessa två har scenvana. Genast blev det lite mer show och sedan var det slut.