Sidor

tisdag, juli 10, 2007

Nostalgi

Tisdagstemat är nostalgi och jag tänkte att jag hade velat visa medaljongtapeterna vi hade i mitt barndomshem.
Synd att jag inte har några bilder...Men så tittade jag i mitt mina-första-år-album och där bakom en höggravid med smal blivande mamma ser man ju faktiskt tapeterna i bakgrunden. De gröna tapeterna på övervåningen som djärvt kombinerats med samma tapet i rött i sovalkoven. De måste nästan ha suttit där när de köpte huset. Pappa är färgblind och har alltid sagt att kombinationen rött och grönt är värst...I köket och rummet på nedervåningen hade vi gula tapeter. Mina första år fanns en extra dörr i köket, så man kunde springa runt, runt, runt. Jag minns att det var roligt och att mina föräldrar sa "sluta nu".
På bilden till höger kan man se våran första hund, Punsch (en engelsk setter). Han hade stora bruna ögon och var väldigt mjuk att stryka på.Så kom 80-talet och hela huset tapetserades vitt med rosa blommor. Förutom de de allra gräsligaste tapeterna i tv-rummet. Dom fick vara kvar.

1 kommentar:

  1. Hehe, det var läckert på den tiden ;) Kul att se. Ha en bra dag!

    SvaraRadera