Sidor

tisdag, mars 04, 2008

Umeå idag

På radion ropas det vårväder innan prognosen kommer. I min del av Sverige undrar jag vart våren är? Det är ju bara februari.Här är våren en månad bort, MINST. Solen skiner och det är 10 minusgrader. Alldeles perfekt vinterväder.Nu skulle man sitta i en snögrobba på fjället och dricka choklad, grilla pinnbröd och få fräknar på näsan...

This is what the weather is like here in Umeå today, spring is at least one month away. We have couple of minus degrees and the sun is shining. It's a perfekt winter day...

1 kommentar:

  1. Tack :-) Gud, det tänkte jag inte. att det är lite vårigt.. men det är det ju :-) Vad mysigt med så mycket snö! Jag är allt lite avis.. men jag får vänta tills påsk då det blir skidor!!
    Trevlig tisdagskväll!

    SvaraRadera