Sidor

fredag, augusti 05, 2011

Fredagsskoj

Leila Lindholms hem dök upp i "Family Living" tidigare i år och har florerat i diverse inredningsbloggar en hel del vid det här laget. Å jag ler och skrattar lite för mig själv...
Anledningen kanske är att jag har sjuk humor eller något.
Men jag ska förklara vad som är så roligt i min värld -jag bläddrar igenom mina gamla "Sköna hem" ibland. Ett utav mina favoritreportage från förr visade sig vara hemma hos Leila Lindholm innan hon blev en tjej vars kokböcker står fint på display i många, många kök (och så även mitt). Då beskrivs hon som "ung kock och matstylist med känsla för färg och inredning".
Så här ser uppslagen ut. Murrigt och mysigt och hon hade ett Smeg kylskåp redan då och köper inredningspylar i Marocko (avundsjuka)Men nu till det roliga.
"Tavlor och annan väggutsmyckning är inget för Leila. Av vardagsrummets två långväggar är den ena helt slät och vit. Den andra domineras av en enorm spegel, i övrigt inga bilder, inga bokhyllor, ingenting. Med några få undantag - i matrummet står några fotografier från egna matreportage - är hemmet renons på konst och tavlor.
- Jag vill ha det luftigt, det är det viktigaste. Min skräck är att träffa en kille som har en massa böcker..."

Å så 2011."Här sitter sambon Mårten i arbetsrummet."
som har en bokhylletapet. :)
Hejdlöst roligt.
(Å tur att man får ångra sig.)

1 kommentar:

  1. Hihi! Uppmärksamt av dig. Ser ut som att han även samlar på "fina gamla böcker" i bokhyllan bakom sig. Men kanske är det bättre med "snygga" böcker än en miljon pockets i olika färger enligt Leila... Fin blogg förresten! Trevlig läsning.

    SvaraRadera