Sidor

tisdag, augusti 30, 2011

Städning här - riva ut där

Tidens tand har gjort sitt på badrummet upp. Så när kakelplattorna började lossna sa vi att det var färdig duschat där och nu duschar vi nere. Alva tycker det är toppen när vi duschar tillsammans och jag sätter proppen i duschkabinen. Hon har värsta roliga stora badbaljan och tycker det är fniss-roligt. Hon vill inte komma ut därifrån.

Idag skruvade jag ner duschväggarna upp och bar ut dem. Mycket luftigare och man slipper klämma sig förbi om skötbordet är nedfällt.Sen städade jag bakom där väggarna suttit och medan jag gjorde det så rev Alva ut badrumsskåpet bakom min rygg. Så när jag städat klart fick jag fortsätta städa med att stoppa in allt i skåparna igen och medan jag gjorde det klättrade Alva upp på toastolen och råkade tappa ner min tvålpump från Cult Design. Så den gick sönder, tvål på golvet. Lotion pumpen jag hade har hon haft sönder tidigare. De klarar inte att bli tappade i golvet.

Nu vann jag ju lyckligtvis ett 5 vårprodukter. Men vet ni, jag tror jag väntar tills badrummet är nytt och Alva är större innan jag ställer dit en ny fin tvålpump. Tills vidare ska jag köpa t ex dove tvål i pumpförpackning.

Men ändå.
Surt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar