Sidor

onsdag, januari 04, 2012

Nytt år, nya planer



Fast nu har det ju förstås hunnit bli 2012. Så nytt år, nya planer!
(Älskling, det är det här inlägget du inte ska läsa.)
Planerna ska man berätta i portioner för sin man, tar man allt på en gång kan han tycka att det blir jobbigt.

Men i alla fall.

Nr Ett
Taket i kontorspassagen ska målas vitt och tapetseras med blårandiga tapeter. Sen ska skrivbordskivorna in dit  (efter att jag betsat dem bruna) och så ska vi köpa till lådhurtsar till dem.  Var sin att ha papper och grejor i, nu när jag och Micke ska dela kontor.
Micke får lista runt dörren, stoppa dit en tröskel och lister upptill. Sånt har jag aldrig gjort.

Nr Två
Mitt kontor ska bli Alvas barnrum. Väggarna ska målas och fjärilar ska klistras upp. Jag ska sy vimplar och Alva ska trivas och sova där inne. I en perfekt värld är det även där hon har ALLA sina leksaker, varenda liten legokloss. (Jag är i och för sig realist också, så det är inte särskilt troligt.)

Nr Tre
Jag vet inte riktigt vad som blir nummer tre men jag antar att det börjar närma sig vår/sommar när dessa projekt är klara så då är det ett ypperligt tillfälle att måla husgrunden innan växtligheten kommer upp. Det lär ju vara fort gjort. Men jag var lite less på att måla så därför blev det inte gjort i somras. Färgen har vi redan.

Vi borde även skrapa och måla källarfönstrena på solsidan.

Nr Fyra
Den fula panelen ska spikas över med ny snyggare panel i samma färg som uterummets trävägg. Det hade kunnat vara ett höstprojekt men vi bestämde oss för att leva lite också. Åka båt, grilla och mysa. Så den som spar han har det roliga kvar. ;)
Jag målar, maken spikar. Frågan är bara om Alva fortfarande kommer att sova middag?

Nr Fem
Jag är rädd att det blir en nummer fem. Å det lär vara ett dammigt projekt vi inte är sugna på. Ursch, det vill jag inte tänka på.
Jag säker listning runt sovrumsfönstret istället. Måla väggen och flytta upp gardinstången. Samt köpa en rullgardin.

1 kommentar: