Sidor

tisdag, januari 24, 2012

Trapp av lådor

Trappa, kanske med förvaring?
Trapp av lådor.
Om man har den takhöjden och behovet att komma upp lite till ett annat våningsplan, eller kanske ett halvt våningsplan upp så har jag länge tyckt att det är snyggt och fiffigt med en lådtrapp. Fast det passar förstås inte vart som helst...
Sen så skulle jag nog vilja ha en ledstång att hålla mig i när det blir en smal trappa. Jag har jobbat på ett ställe som av estetiska skäl inte hade någon ledstång och jag tycker att det är fullständigt livsfarligt. Om man snubblar så finns det inget att greppa tag i och skröpliga äldre kan knappt gå i trappen när det inte finns något att luta sig mot.
Ibland måste funktion få gå före formen anser jag.
Fast ledstänger är ju inte särskilt snyggt.
Jag har försökt förbättra den vi har hemma genom att måla den svart och det blev väl om möjligt ännu värre. Så vi får se om man kan förbättra den på något annat sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar