Sidor

lördag, juni 15, 2013

Dagens loppisfynd

Idag så var jag på stora loppisen i stan, något sent kan jag erkänna men får man sig en lång sovmorgon så tar man sig en lång sovmorgon. Jag hittade ingenting av intresse och handlade lite mat innan jag åkte till loppisen på Kolmila. Där fyndade jag av samma kvinna som förra året.
Vinterkläder i lagom storlek till vintern (hoppas jag).
Större Kuoma, större gympadojor och Alvas första fotbollskor (till nästa sommar).
Alva frågar mig med jämna mellanrum om jag kan skjutsa henne till fotbollen så hon får träna med sitt lag. Men så vitt jag vet så finns det inget lag för barn födda 2009. Så istället pratar hon om sin nya kompis som spelar i hennes lag. Emma heter hon och har "ljust hår som jag" enligt Alva.

Men i alla fall med denna extra vinteroutfit så är hon nog ekiperad för vintern. Villervalladressen jag köpte februari 2012 passar nog till vintern. Den som spar hon har. Jag tycker att det blir lite roligt med omväxling när en är jätterosa och grönturkos. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar