Sidor

måndag, juni 17, 2013

Den underbara helgen som var...

I lördags började det med loppis och lite shopping (penslar, bockar och lasyrfärg).
Sedan hem och kratta gräset som maken hade klippt. Så fixade jag till mig lite och sedan kom det några tjejer och en lekkompis åt Alva och så gjorde vi sushimiddag.
Mycket trevligt.
Bubbel, jordgubbe och Miami ice.
Tina tar kort.
Här är resultatet. 
Hon fotograferade sushin också. :)
Barnen innan vi försökte lägga dom. Vi började 20:00 eftersom
vi tänkte att det kunde ta tid (och det gjorde det).
Ost, kex och frukt.
Alva och Hugo har tjatat lääääänge och mycket om att de vill att Hugo ska sova över och äntligen skulle han göra det. Barnen var minst sagt uppspelta över det. Men till slut så somnade dom båda två. Då åt vi ost och kex och pratade till långt in på natten.

På söndagen åt vi lyxigt festlig frukost.

Sedan kom vi på att vi skulle köpa glass och att vi skulle ta båten till Svinöra för att göra det där. Jag fick köra för att Micke tycker att jag ska lära mig och det är ju förstås bra att jag lär mig men fasligt spännande...


Så lekte barnen i lekparken, vi köpte glass och så badade dom lite och när vi lyckades få dom att sluta med det och ta på sig kläderna så åkte vi hem igen. Så satt jag och syrran på altanen och sedan började vi måla panel medan Micke fixade middagen. Vi hade tagit fram kött ur frysen som vi skulle grilla och det visade sig att den mystiska påsen innehöll någon väldigt mör filé, en riktigt lyckoträff.
Barnen tyckte att det var så roligt så dom ville inte sluta umgås, Hugo ville inte åka hem och Alva gick och tjurade på sitt rum när han gjorde det. Bra betyg på helgen.

1 kommentar: