Sidor

fredag, september 06, 2013

Bok: Bättre tillsammans av Sheila

Jag började läsa "Grannen" som är i en bokserie Micke har läst och gillade. MEN  så när jag läst en fjärdedel upptäckte jag att jag ju inte börjat med första boken. (Vi har sedan kommit fram till att han nog lämnade den i Thailand så har någon "En nästan vanlig man" att ge bort tar jag den gärna.) Alltså började jag istället läsa "Konsten att tala med en änkling" men då hade jag ju just läst en bok av samma författare så de blev lite fel. Då tog jag istället och läste denna.
Bokomslaget matchade en av de sliskiga turkiska drinkarna fint.
Bättre tillsammans av Sheila O'Flanagan
Den handlar om en tjej som är journalist, blir uppsagd på tidningen hon jobbar på och gör slut med pojkvännen när han inte vill ta förhållandet till nästa nivå och sedan flyttar hon ut på landsbygden i jakt på ett scoop samtidigt som hon är anställd på den lokala tidningen. Hon flyttar in på ett pensionat hos en annan kvinna vars skådespelande make just avslöjats ha ett förhållande med sin motspelerska (så frun är förstås inte förtjust i journalister).

En sån där lagom underhållande lättläst bok. Lite överraskningar och jag gillar att i Sheilas böcker är det inte alltid säkert att det slutar som man tror. Den bröt av fint och underhöll mig medan jag läste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar