Sidor

fredag, februari 21, 2014

Studentnudlar

Förr brukade jag en gång under de två veckor mannen är borta ta dottern till Max och köpa minimål en gång. Oftast de där fredagarna när vi varit på badhuset och man är trött och vill slippa laga middag. Men så en dag hade vi ett samtal där jag frågade vad hon tycker är godast?
Varmkorv eller palt?
Palt!
Nudlar eller palt?
Nööödlar!
Sushi eller nudlar?
Nöödlar!
Men Max eller nudlar då?
Nööödlar!
Så jag kom fram till att jag lika gärna kan åka hem och äta något godare eller nyttigare medan jag ger henne den absoluta favoriträtten. Treminutersnudlar.
Det behöver förstås inte vara biffsmak, andra smaker duger precis lika bra. Numera vill hon gärna äta några stycken okokta ur paketet. Det är förstås inte särskilt nyttigt men det är ju inte palt eller maxmål heller. Helt klart är i alla fall att det är billigt att göra barnet nöjd...

Själv åt jag dom där nudlarna senast 1999, när jag pluggade men både mannen och yngsta grabben gillar dom också. Nudeldoften sprider sig i köket lite då och då på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar