Sidor

onsdag, maj 04, 2016

Chokladpudding på avokado


Du har säkert hör talas om det redan, chokladpudding på avokado. Jag var helt klart skeptisk men nu var det dags att prova denna hälsosamma variant av något gott. I alla fall så hoppades jag att det skulle blir gott. Receptet är ett sånt där raw food recept. Ni vet sånt där flum där man inte får värma något mer än till 42 grader. Men vet ni! Det smakar väldigt nära chokladpudding utan att vara chokladpudding! Avokado och kakao är många gånger hälsosammare än smält choklad och grädde.

Chokladpudding på avokado (2 portioner)
200 gram mogen avokado (1 normalstor men om de är små får man ta två.)
4-5 tsk honung
3-4 tsk kakao

Kör i en mixer till en krämig konsistens.
Servera sedan med  t ex hallon eller passionsfrukt.


Jag tyckte att den var god och smakade mörk chokladpudding så jag delade glatt med mig till dottern och trodde att hon skulle gilla den. Men hon åt bara upp bären och sedan fick jag hennes portion också. Jag blev riktigt mätt!

Receptet på Delicious Chocolate Pudding with Avocado hittade jag hos Nilla's kitchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar