Sidor

söndag, maj 29, 2016

Helg med kalas, trädgård osv.

Så vad hann vi med i helgen?
Lördag tänkte jag mig sovmorgon, men klockan sju vaknade jag av att dotter såg på Youtube klipp på tv:n. Upp och servera frukost och sedan i säng igen. Vi hade tänkt oss altanfrukost men vädret var inte riktigt med på noterna.
Jag planterade i alla fall mina pelargoner i krukor men behövde två till, så på eftermiddagen tog jag dottern, handlade lite och så skulle vi även ha pelargonerna. Det slutade med att vi var utelåste i Coop forums trädgårdbur. Dottern grät och jag försökte lugna henne med att någon kommer snart och släpper ut oss. Mycket riktigt kom en tjej som också ville titta på blommor så då smet vi in och talade om att det visst är stängt. Det blev inga blommor.
Vi satte oss i solen och åt en glass och sedan åkte vi hem och på 50-års kalas med jättegod smörgåstårta. Jag drack ett vinglas och maken skjutsade min syster på fest.
Sen åkte vi hem och lagade mat.
Gluffade i oss chips på kvällen och såg en film som jag faktiskt skrattade så det hördes åt. "The do-over" med Adam Sandler. En trevlig lördagskväll.

Söndag var iväg och firade Alvas farmor lite snabbt, jag åkte på me&i och sedan var vi bjudna på middag hos min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar