Sidor

tisdag, juli 06, 2010

Paltkalas

Idag la hantverkarna sista handen i bygget. Resten ska Mickes händer fixa (och jag ska väl hjälpa honom). Det firade vi med att åka in till stan och äta gratis middag. Idag var det Piteås årliga paltkalas i våran lilla stad och jag fick mig en palt med smör, lingonsylt och mjölk att dricka till. Precis som det ska vara.
Det var tydligen Piteås norgedag också, fråga mig inte varför. För alla norska turister antar jag. Så det bjöds även på får i kål, så jag smakade på det. Det är ätbart men jag är inte imponerad.7 månadersbebin var inte imponerad. Å andra sidan fick hon ingen palt heller, nu när hon fått uppgradera till sittvagn kan hon i alla fall se sig omkring. Men nog ser det ut som att hon tycker att hennes månadsdag borde firas med tårta istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar