Sidor

onsdag, juli 20, 2011

Ponnyridning på Grans lantbruksskola

Idag åkte vi ut till Grans lantbruksskola för att titta på djuren och för ponnyridning (som de har onsdagar klockan 12.30 för 20 kr).Ponnyridning var väldigt spännande och då menar jag inte bara för den lilla, utan även för mig. Jag är verkligen ingen hästtjej och har aldrig någonsin varit. Så det kändes lite oroligt att sätta guldklimpen på en oberäknelig varelse, det fick bli den lilla, lilla ponnyn så att man lätt kan rycka åt sig barnet om det händer något.
Men det hände förstås inget.
Hon höll fast sig, jag höll lite lätt i henne och ponnyn gick sakta framåt.
Det känns nästan som att jag bearbetat en fobi idag. :)En sammanbiten min men jag tror att hon tyckte att det var jättekul. För när vi stannade ville hon att vi skulle fortsätta gå.Grans har något som kallas för "Barnens zoo". Där kan man gå in och titta närmare på grisar, getter och får. Alva klappade på fåren och när jag sa något om lamm så började hon sjunga. "Bä bä" (men sen kan hon inge mer av den texten.)Sedan har vi myst i soffan. Ätit fisk och potatismos till middag och varit och hälsat på min kusin i hennes nya lägenhet. La sedan i säng Alva och vispade ihop en jordgubbscheesecake eftersom att vi hade mer rött guld i landet än jag ville äta just idag.
Å nu har jag strax vattnat färdigt gräsmattan för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar