Sidor

söndag, december 23, 2012

Årets Nyårsutmaning (Årets böcker)

Jag utmanade mig själv att läsa 10 böcker under 2012.
Nöjesläsning!

1. En dag av David Nicholls (Boktips!)
2. Att vara med henne... av Alex Schulman
3. Jag är Ozzy av Ozzy Osbourne
4. Min stora kärlek av Sarah Dunn
5. Niceville av Kathryn Stokett
6. 39 års krisen av Jane Green
7. Ett litet snedsprång av Denise Rudberg
8. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
9. Johnny Cash av Johnny Cash
(Curlingföräldrar och servicebarn, en handbok i barnuppfostran av Bent Hougaard. Jättebra men den räknas inte eftersom det inte är en nöjesbok.)
10. Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella

Så hade jag alltså lyckats med årets nyårsutmaning redan innan halva året har gått. Men det kändes lite som att jag har fuskat eftersom att jag hann läsa sju böcker på semestern istället för fem som jag räknat med.

11. Hjälten av Dean Koontz
12. Livets aviga och räta av Kate Jacobs
13. När månen skiner av Dean Koontz
14. Myrrha
15. Shantaram av Gregory David Roberts

Den sistnämnda tog jag med mig på en två veckors semester och den räckte både till det och till den långa sega flygresan hem. Men så är den också tjock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar