Sidor

söndag, december 02, 2012

Ute på restaurang: 1906 (på Piteå stadshotell)

Igår var var vi ut och åt på Stadshotellet. Jag valde noggrant bland det olika alternativen och tog sedan rosékalventrecote för att den kom med smörstekta kantareller, gräddkokta svartrötter och rostad mandelpotatis. Tillbehör är gott resonerade jag.
Jo, jag har en skitkass mobilkamera. Så  går det när man blir lurad av en telefonförsäljare från Dialect.
Köttet var mört och gott och smälte i munnen. Den såsen som kom till (jag gissar rödvinssås?) var så himla god! Så det var supergott.
Däremot hade de nog inte behövt nämna något om kantareller i menyn för jag fick tre på min tallrik. Då är det mer dekor än något som köttet serveras med. Svartrötterna gömde sig under köttet så det fanns några stycken av det också men i stort sett var det bara en köttbit med lite dekor på alla våra tallrikar. MEN det var gott och trevligt att äta ute. Jag är inte besviken. Såsen gjorde susen (vi bad bara om lite mer).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar