Sidor

söndag, juni 12, 2016

Helgen...

Loppisfynd
Ja, vad har vi gjort i helgen?
Vi tog sovmorgon och sedan åkte vi till loppis. Ingen hetsjakt efter loppisfynd med andra ord men jag hittade två jättefina vaser till min framtida stuga och ett par fotbollskor till dottern. Hennes fotbollsintresse har varit lite lågt, men nu vill hon i alla fall prova igen. Så ett par blå begagnade fotbollsskor för en tjuga kändes som en lagom investering när de gamla är lite små. 
Jag har vispat ihop glass och en kompis åt dottern åt pizza med oss i lördags. Det gjorde även min syster och sen åt vi chips och såg "Malice" från 1993 (Skenet bedrar var den svenska titeln). Nicole Kidman, Alec Baldwin, Bill Pullman, Gwyneth Paltrow med flera. En rätt bra film om fler är syrran missat den.
Jag har klippt gräsmatten och tittat närmare på skadorna efter stormen. Maken snygga stora bil fick sig en liten skada, men det hade kunnat vara värre.
Nu när barnet somnat ska jag pyssla med sockerpasta...
Mitt livs stora kärlek i molnklänning från me&i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar