Sidor

fredag, januari 13, 2017

HBO: Westworld

Årets första serie blev Westworld på HBO. Det var inte ett jättestort åtagande då det bara fanns 10 avsnitt, jag var inte väldigt entusiastisk heller utan tänkte "jag kollar några avsnitt och ser om det är bra". Först hade jag inte tänkt se serien alls då jag inte kände mig så intresserad av västernserie och bordelliv. Maken hade sett den och rekommenderade den och sedan såg jag den på topplistan för HBO förra året. Så jag tänkte att jag ger den en chans.
Det är en temapark med robotar (som inte förstår att de är robotar), där besöker människorna dem och får chansen att skjuta, döda och uppleva vilda västern. Tre avsnitt in i serien var jag fast. Då var det bra fram till slutet. Så den rekommenderas. Anthony Hopkins finns med som parkens skapare.
Thandie Newton som bordellmamman Maeve tillsammans med horan Clementine.
Evan Rachel Wood som helylletjejen Dolores som vaknar sorgfri förälskad i sheriffen och råkar ut för det ena och andra tragiken under dagen.
Ed Harris som den mystiska mannen som besöker parken. Vad vill han? Vad gör han? Hur ond är han?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar