Sidor

torsdag, januari 12, 2017

Lyxig lördagsfrukost


Jag läste det här inlägget hos Pella. Eller jag läste i alla fall de första raderna:
"Helgfrukostar är min bästa måltid. Alltså de där drömfrukostarna när hela familjen sitter ner runt bordet kalla vintermorgnar med tända ljus…"
Jag känner att jag saknar det. Lite lyxigare frukost tillsammans på lördagar.
Ett försök i alla fall, i slutändan är jag nog nöjd om jag får en liten stund med min kaffekopp framför brasan även om något lite lyxigare än bara kaffe skulle sitta fint på lördagar. Sovmorgon är också bra.

Jag försökte i helgen. Då var sällskapet två sjuåringar som knappt hade tid att sitta still men sovsällskapet verkade lite förväntansfull över att äta frukost hos oss. Blåbärssmoothie (blåbär och naturell yoghurt, min utan socker), juice och frallor. Vi får se om vi får till nått nästa lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar