Sidor

lördag, augusti 04, 2007

Hemmafix - Lördag

I helgen har jag umeå-helg för att fixa till här hemma. Det tar längre tid än man tror att släpa ut allt skrot man har ur rummet som ska fixas.
Garderoberna är nu tömda på innehåll och det grämer mig lite att tänka på vilken oordning det nu är i mina NYA garderober. Där har jag nämligen tryckt in det som gick. Resten ligger i en annan gammal garderob som jag inte ska behålla. Det blir operation garderobsrensning sedan. Det ska inte in något onödigt i de gamla garderoberna heller i framtiden.
Jag började med att måla taket. Det syntes absolut ingen skillnad alls. Förutom på de ställen jag slirat med pensel när jag målade väggarna röda. Så jag målade över fläckarna och tog runt ventilationen men i övrig struntade jag i att måla taket. Varför ödsla energi på sånt som ändå inte syns?Jag har alltid lite ångest när jag målar om. Hur tänkte jag egentligen när jag valde DEN HÄR färgen? *Suck* det blir ju inte alls bra det här, jag måste byta färg. Sedan intalar jag mig själv:
Det blir bra när sakerna kommer på plats igen
Det blir bra när sakerna kommer på plats igen
Det blir bra när sakerna kommer på plats igen
Men jag undrar om det är jag att ha vita väggar? Just nu känns det lite så där stressande att jag skulle vilja måla något på dem. Faktiskt tittar jag på jämförelsen mellan det vita och det röda och undrar om det inte var bättre som det var?
Sedan påminner jag mig själv om idén jag hade och om att golvet ju faktiskt inte kommer att vara vitt i fortsättningen. I slutändan kanske det blir bra ändå...
Det är nog bara jag som har lite svårt att slita mig från mina röda väggar. Nu ska det vara röda detaljer istället.
Lite mer lagom.
Lite mer svensson.
Lite opersonligare och därför bättre när den dagen kommer när man vill sälja sin lägenhet till någon annan.Fyra av sex väggar är målade två lager. Däremot har jag inte målat kanterna och närmast taket. Men det får bli imorgon för nu ska jag slappa lite och äta jordgubbsfil och en macka.
Fortsättning följer...