Sidor

söndag, augusti 12, 2007

Segeltur #4

Idag har jag tagit det lugnt. Lars steg upp tidigt för att segla men jag unnade mig själv en liten sovmorron (igen). Sedan har jag tittat på "300", vilken var mycket bättre än jag först trott och snyggt filmad. På eftermiddagen tog vi oss en liten segeltur i hamnen. Båten är jättehärlig att styra. Han föreslog att jag kanske skulle gå en seglingskurs som han har gjort och lära mig lite mera och det har jag börjat fundera på. Jag känner mig lite dum när jag inte vet vad som menas med diverse nya ord. När man gillar något vill man veta mer om det. Det är en härlig känsla när seglen spänns ut perfekt och båten flyger fram, tyst med porlande vatten mot båtkanten. Idag hade vi inte så mycket vind och hade inte tänkt oss någon långtur. Vi fick kryssa oss tillbaka in och precis i rättan tid hade vi packat ner seglen igen. (Då började det regna lite.)
Hemma igen lagade vi jättegod kycklingmiddag. Kyckling med chili, salt och citron tillsammans med sallad och yoghurt/melon röra. Ännu en härligt underbar helg i Piteå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar