Sidor

lördag, oktober 09, 2010

Före: Tv-rum i källaren

Operation piffa till vårat hus har inte nått källaren än. Vi har visserligen fixat ett tonårsrum där men det är allt. Tidigare bodde tonåringen i "gillestugan". Ett källarrum som Mickes familj förr i tiden använt som tv-rum. Vilket det skulle kunna bli igen nån gång i framtiden hade vi tänkt.
Kanske till och med ett bio-rum.
Därför tävlar jag om fina tapeter till rummet hos Trendenser.Stora potential til mys finns ju här eftersom vi har en öppenspis. Den fungerar och vi eldar där ibland men vi sitter aldrig där.

Efter bilder finns inte än.
Men tänk följande inspirationsbilder:Minst två av inredningsbloggarna jag följer har visat dessa svartmålade träväggar. Det var där jag fick idén att kanske behålla träpanelen på väggen som är närmast dörren. En av dem är Trendenser (klicka här för att komma till inlägget med större bilder).Jag tänkte mig såhär fast svart. Och faktiskt så är tapeten som jag tävlar om rätt lik det.Jag kan gå med på svart. Men jag kan inte tänka mig ett till rum i svart...å så rött. Så därför tänkte jag mig svart och guld. Jag kan även tänka mig att det är där min kontorshörna kommer att vara om två år. Så lite feminin tappning tycker jag nog att vi kan ha i ett av husets rum.

2 kommentarer:

  1. can you tell me the name of wallpaper please? I like it a lot so want to have the same. email : wvanessa@outlook.com thank you

    SvaraRadera
  2. No, sorry. I don't know the name of the wallpaper.

    SvaraRadera