Sidor

söndag, oktober 31, 2010

Godispåsar till alla utklädda barn

Redan i fredags hade jag besök av två häxor som ville ha godis. Pojkarna som gömde sig bakom dem verkade gilla att jag gjort godispåsar (jag hörde en kommentar när de gick). Häxorna var så bra utklädda att jag kände inte igen dem, men de frågade efter yngsta grabben.
Ikväll har jag fått dela ut fyra påsar. Vilket betyder att det är tur att jag inte gjorde fler eftersom jag nu har två kvar. Lagom antal eftersom det är antalet pojkar som kommer hem imorron.

Å vet ni vad som kommer efter Halloween? Jo - jul! Strax är det julpyntat i butikerna så jag slängde ut julduken på bordet redan ikväll.

Halloweengodispåsarna har jag vikt själv av papper. Klippt ut en katt och klistrat fast. De är i "när man var liten"-storlek. En alldeles lagom godispåse alltså. Här kan du läsa om hur man gör påsar.

1 kommentar: