Sidor

söndag, oktober 03, 2010

Gammelschmucko är ett härligt ord

Jag har ju inte berättat det med det var en journalist som hittat bloggen. Hon tyckte att de skulle göra hemma hos reportage hos oss för att jag är ju inredningsintresserad och vi "verkar ha det fint".
Så jag blev ju tvungen att berätta att det mesta är från när huset byggdes och så får vi hålla kontakten och återkomma när vi fixat lite mera.Här är jag för två veckor sedan, festfixad i vårt gammelschmucko badrum från 1968. Jag passade på att ta kort på mig själv när jag ändå lockat håret och skulle på inflyttningsfest.
Visst har vi fin korkmatta på väggen?
Jag kan även meddela att nästan varje kakelplatta är sprucken.
Det kan man sitta och titta på varje dag när man sitter och morgon pinkar.Och för ordningens skull så här är jag för ganska precis tre år sedan när jag skulle på min första dejt med Micke. Då hade jag tid att locka håret i en timme med locktång, nu får det lova att gå på fem minuter med platttången.Jag kom på att jag tagit kort på mig själv i badrummet innan jag gick så då gjorde jag det igen. Då var jag i syrrans badrum (eller tekniskt sett så står jag i hallen men kameran är i det lilla badrummet).
Jag såg den toppen i garderoben för ett tag sedan och tänkte "åh min nya partytopp". Fast eftersom den var ny för tre år sedan kanske man inte kan kalla det längre...

2 kommentarer:

  1. Haha, jag älskar korkmattan :P
    Snygga bilder på dig!

    SvaraRadera
  2. Badrum är Lattjo vi håller just på att renovera helt vårt badrum så det ser ut som en rivingskåk där...men det ska ju bli fint tillslut-)

    SvaraRadera