Sidor

onsdag, augusti 13, 2014

Bok: Min mormor hälsar och säger förlåt

3/5
Förutom att jag läste ut Hungerspelen serien (vilket mannen var rätt glad att jag hade gjort för de kunde jag knappt lägga ner) så tog jag över boken maken haft med sig. Han kom inte riktigt in i den så vi bytte och han började läsa de lag läst ut istället.
Det är inte en ny Ove-bok. Det blir inte lika roligt men ändå trevlig läsning när man kommit in i den. Ove boken var ju fantastiskt rolig men den har jag visst glömt att skriva om. Samma författare i alla fall.
Men den här handlar om Elsa, hon är mobbad i skolan och hennes mormor är hennes bästa och enda vän. Hon berättar historier om en annan värld och ljuger friskt. Men så dör  mormor i cancer och lämnar efter sig några brev som Elsa ska leverera och lär under tiden känna fler människor. En ganska härlig historia ändå. Men om du inte läst boken om Ove så ta den först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar