Sidor

söndag, augusti 03, 2014

Loppisshopping

Igår vaknade lillan rätt tidigt för att vara lördag. Hon har sovit bra nästan hela sommaren så jag har inte tyckt att det varit värt att åka på loppisen. Men igår skulle jag dit så det verkade perfekt att ge henne lite frukost och dricka lite kaffe för att sedan åka. Förutom att loppisen igår var en kvällsloppis istället för morgonloppis som det brukar vara.  (Det har nog att göra med parkeringsmöjligheter och det faktum att Nolia har börjat...)
Så vi fick vänta till femtiden, det är ganska bra med kvällsloppis ändå. Lite andra människor som står och säljer. Jag uppfattar som att det är lite fler äldre som står på kvällsloppisarna, vilket är perfekt för mig som letar udda tallrikar.
Idag fyndade jag en Ikea tallrik (blå) för 3 kr. Den är för stor för att rymmas i skåpen. Jag hittade även 6 superfina djuptallrikar (som inte är så djupa) och vi har inga så att betala 20 kr för dom var ett fynd. Sist men inte minst en lagom nött guldmönstrad tallrik för 10 kr. Nu blir det lite roligare i kokboken. (Det blir ju lätt tråkigt om varje maträtt är fotograferad på samma tallrik. Dessutom är de svarta fyrkantiga vi har inte så fotogeniska.)
Dessa skor köpte jag för 20 kr, mannen har uttryckt att jag borde ha ett liknande par skor och för det priset så slog jag till.
Kul att gå på loppis när man fyndar billigt.
Dottern fick en prinsessan-album/tidning för 5 kr också (samt leka i lekparken och det är väl den roligaste delen av loppisbesöket för henne).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar