Sidor

onsdag, augusti 20, 2014

Idol


Dottern har sett Idol ikväll.
Det berättade hon för mig och jag undrade vad handlar Idol om?
(Det vet jag, jag ville bara höra vad hon tolkat programmet till att vara.)
- Sånger. Dom sjunger.
- Åh är alla jättebra? Är det som mello?
- Näeej. De som är jättebra får en guuuuuuld biljett. Å tänk om jag var med i idol. Då skulle jag sjunga jättebra så jag fick en guuuuuld biljett. Dom är jättefina. Guuuuuuld biljetterna.
- Mmmh, men tänk om dom sa att du sjöng dåligt. Det skulle ju vara jättetråkigt?
- Näe, så säger dom inte. Då de som sjunger dåligt då säger dom att du har ingen sångröst.

Jag tycker att det låter som att vi ska följa Idol i höst. Men fredagsmys framför ett sångprogram låter inte alls dumt i mina tondöva öron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar