Sidor

tisdag, maj 26, 2015

Chèvre och fikonpizza

När maken var bortrest på jobbet så tog jag en liten genväg. Jag gjorde inte ens egen pizzadeg (tomatsås hade jag däremot i frysen, där går gränsen). Jag hade sett ett recept där det förutom getost (som jag verkligen gillar på pizza) även fanns fikon. Fikon är sällan förekommande här hemma. Så jag testade.
Det var gott men jag hade trott att det skulle vara godare. Sen så hade jag köpt smördeg (som jag sett nått annat recept på smördegspizza), det var inte bra. Jag föredrar vanlig pizzadeg. Nästa gång kan jag tänka mig prova getost, fikon och valnötter. Jag saknade det knapriga som kommer med valnötterna. Samt lite honung. Det får bli nästa gång.

Barnet plågade jag inte med getost. De fick bestämma helt själv.
Dottern valde ost, bara ost! (Hon hade tydligen en vegetarisk kväll då hon bojkottade skinka.)
Grabben vald kebabkött över skinka.
Det var den fredagspizzan, nått åt alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar