Sidor

lördag, maj 02, 2015

Husarbete & blommor

Idag kände vi att vi skulle göra något utomhus. Kratta gården. Jag tog på mig täckbyxor, det är dumt att frysa (jag blir så sur när jag fryser). Maken kunde inte motstå att plocka fram sågen och kapa ner en buske.
Så här blev det.
När vi lagt en riset på släpet blev vi väldigt less på trädgårdsarbetet så då gick vi in och då kom min kusin med fina rosor till mig. För att jag fyllt år (och för att jag hjälper henne med deklarationen).
Rosorna fyllde min Flora vas.
Det räckte även till en liten vas att ha på det andra bordet i uterummet.
Vi skulle ha middagsgäster så det passade bra att ha färska blommor på borden. Det var inte vi som bjöd på middag utan vi blev istället bjudna på middag (hemma hos oss) av syrran och hennes nya kille. Jag åkte bara och handlade lite bearnaisesås, majs och gas till grillen. Grillat är gott och barnen lekte jättebra tills det var dags att åka hem/gå och lägga sig.
Mycket trevligt, hoppas att vi gör om det någon annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar