Sidor

söndag, juli 23, 2017

Söndagssummering






I tisdags var vi till Ikea. Lite spontant så där för att göra en familjetripp (dottern gillar leklandet). Maken ville ha en tv-bänk. När vi kom fram skulle vi äta och det var lång kö. Det tog över en timme innan vi fick maten, så brukar det inte vara på Ikea även om det är mycket folk.
Sen när vi hämtat det vi skulle ha som fanns i lager lyckades vi ställa oss i snabbkassan och köa tills vi kom fram innan vi märkte det. (Pinsamt, men det gick bra ändå.)
Jag handlade på iitalla outlet och sen gick vi in på Candy world och köpte mer läsk än godis.
Sommarhuset blev mycket trevligare efter den resan.
För att inte tala om min underklädes/strumplåda som numera har turkosa smålådor inuti, snyggt vikt och organiserat.

Läsvärt
Pappor vi måste styra upp vårt sommargame

Veckans middagar
Mån: Paella hos pappa
Tis: "Brygglunch" på Ikea
Ons: Tacos
Tors: Pasta carbonara med sparris
Fre: Grillad kyckling och grönsaker
Lör: Räkor, ägg och vitlöksbröd

Sön: Chorizo och pasta

Veckans shopping:
Skubb, Hektar x 2 (small och medium), småskedar (verkar vara svårt att hitta second hand), 2 st Hampen mattor, Byås tv-bänk (perfekt längd) och självklart ett paket värmeljus, vaniljvärmeljus och servetter (denna gång cerise). En del vi missade/glömde men jag räknar med att passera Ikea till hösten så det ordnar sig då.

Jag har även reashoppat ett par leggings och några pocketböcker.

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt att läsa ditt inlägg. Pappas Paella ser ruskigt gott ut. Recept?? Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte receptet men blir bjuden på den en gång per år av pappa. :)

      Radera