Sidor

onsdag, juli 04, 2012

Bok: Livets aviga och räta av Kate Jacobs


Boken handlar bland annat om Georgia som har en garnbutik i New York. Hon är ensamstående mamma till tolvåriga Dakota och stöttas av en äldre dam som heter Anita. Hon hjälper till i butiken tillsammans med Peri som drömmer om ett liv i modebranschen. I garnbutiken samlas ett gäng kvinnor på fredagskvällarna och stickar och pratar. Så dyker pappan till Georgias dotter upp som gubben i lådan och kort därefter en fd bästis från high school.

Vet inte riktigt hur jag ska beskriva utan att förstöra boken.
Den är bra.
Jag blir väldigt sugen på att sticka, men det lär gå över nu när boken är utläst.

Julia Roberts har köpt filmrättigheterna men projektet är fortfarande "under developement" så vi får se. Eventuellt kan boken komma som film 2012, dvs nästa år. Jag tror det är rätt så lätt att göra en mysig och bra film av den här boken.
Garnbutiken tänker jag mig lite som Meg Ryans bokbutik i "du har mail".

2 kommentarer:

  1. Vänta du bara,, sticksuget kommer tillbaka när hösten är här, då är det mysigt med tända ljus och sticknålar i händerna,

    SvaraRadera
  2. Jo, kanske det. Men jag gillar inte att sticka egentligen.
    Har nog inte stickat sedan syslöjden på högstadiet...
    :)

    SvaraRadera