Sidor

fredag, november 30, 2012

Foton från november 2012

Pizza till fredagsmys. Bresacola & ruccola. Skinka & svamp. Getost & valnötter.
Ett hörn utan svamp till Alva resten i vuxensmak. :)
Jag bakar kladdkaka. Alva hjälper mig hälla ner mjöl och diverse.
Springer sedan iväg skrikande när jag börjar vispa och återkomma
för att slicka skeden.
En trälykta från källaren hamnade på bron. Mysigt med ljus.
Kvällsmys, Alva vill inte gå och lägga sig utan ska se tv med pappa.
Vi leker med datorkameran.
Den långa resan hem har börjat. Innan vi var i säng hade vi varit på gång i 24 timmar.
(Med nån liten tupplur på nått plan.)
Regn och mulet, det blev mestadels en shoppingdag. Höga vågor, när Alva sov badade pojkarna med hyrda surfingbrädor. (Alva hade gjort illa fingrarna och inte fick bada.)
Phuket, lite indiskt och lite promenad. (Vi fick ta en taxi när vi inte hittade hem.)
Eftermiddag på Koh Mook i strandbaren.
Sola och bada i poolen. Watermelon shake och bokläsning.
På väg till Koh Mook. (Syns i bakgrunden.)
Sola och bada.
Koh Kradan. Moppetaxi till Paradise lost resort.
Tornet i poolen. Alva var dock väldigt skeptisk och motvillig till denna familjetradition.
Alva vill åka moppe.
Alva får nagellack när jag får ansiktsbehandling på Koh Lanta.
Då somnade hon så jag passade på att få mig en footscrub också.
Banana shake till frukost.
Longtail på Koh Phi Phi. Badade på longbeach bland annat.
Framme i Phuket, vi hann till piren innan sista färjan gick! :)
Fika på Arlanda där vi spenderade några timmar.
Fick boken måndag, tryckte ner näsan i den tisdag och gjorde prov på första delen onsdag. Godkänt blev det i alla fall och skönt att ha det bortgjort innan semestern. Får lägga ner mer energi på del två och tre.
Först fredagsbad och sedan tacos, fredagsklassiker med andra ord.
Tick, tack, tick, tack...

1 kommentar:

  1. Det blir faktiskt roligare och roligare att titta på fotona och läsa dina kommentarer,,

    SvaraRadera