Sidor

torsdag, februari 28, 2013

Foton från februari 2013

Så här glad blir man sovit bra och ska få åka till dagis.
Vi insåg att vi hade rosa på oss båda två.
Plusgrader och dropp från taket. Redan i februari.
Det lär komma mer snö och bli kallare men denna dag var det vår.
I "Tingeling och vingarnas hemlighet" åker tydligen älvorna skridskor.
På blad. Så Alva var snabb att sno åt sig två från en blomkruka.
Äntligen går det att spela Coco-banana för Alva. 10 gånger räckte inte.
Här äter hon banan och ser på klippet ännu en gång.
(Copacabanana med Sean Banan)
Vi var på 3-års barnkalas.
I badkaret.
Alva har fått en cupcake mössa. Mästerkocken mössa enligt henne.
Vi matchar, och tar kort på oss. Alva tycker det är roligt
och jag har inget alls emot foton på oss båda tillsammans.
VAB dag, på kvällen försökte Alva övertyga mig om att hon skulle sova
under köksbordet. Så blev det inte kan jag meddela.
Självklart hade vi köpt hjärtan till kvällens barnvakter.
Det är tufft men heldag på dagis. Slocknar likt en baby i soffan.
Vintersång i snöhögen. Inte riktigt dags för vårskrik än.
En hög kurslitteratur uthämtad. Check.
Kusinerna matchar med grävskopetröjorna. 

Vi matchar i rosa och khaki.
Alva har börjat om att tycka att det är kul att oriva soffan.
Jag gillar det inte.
Bunkrat på Coop. Många taco-fredag är fixade. Vi ska prova Pizza tortilla och  göra pizzasås  och tomatsoppa. Jag fyndade även 2 pkt sjömansbiff och benfri kotlett. De var många bra erbjudande och blev så billigt att jag åkte hem jätteglad, som om någon gett mig pengar. :)
Solen sken och jag fick packa väskan och åka iväg och visa kläder.
Ser ni så nöjd hon ser ut? Det blir man om man får väldigt glittrigt nagellack  målat på naglarna av moster Bettan (som även bjöd oss på middag).
Alva hjälper till att göra sushi. Oftast bara med att äta upp grönsakerna och så många räkor som hon får, men nu  fick hon lära sig att sätta på limmet (vatten) till rullarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar