Sidor

torsdag, juli 10, 2014

Linas matkasse

Nu har vi provat Linas matkasse två gånger. Jag valde Linas barnkasse.

Skillnaden mellan barnkassen och den vanliga är som jag förstått det ingen "tuff" rätt, istället tre snabba och två medel. De "snabba är lätt fixade på en halvtimme, så lätta att barnen hade kunnat fixa det själva också.

"Stort fokus på barn – och föräldrar som vill att maten ska vara extra lättlagad.
Varierade färska, frysta och konserverade grönsaker, framför allt sorter som brukar uppskattas av barn."

Jag är nöjd med hur snabbt det gick att laga maten och själva maten blir god. Lite lyxigare vardagsmat än det blir i vanliga fall. Men då är det ju faktiskt fem rätter också, den som låter bäst kan man alltså spara till fredagsmiddagen. (Eller så väljer man att ha kvar en i frysen till nästa vecka.)
Medelbetyget på smakerna blir 3,9 av 5. Om man bortser från rätten med oxbringa då blir det 3,4 för den kan inte få en endaste poäng. (Vi bytte ut den och stekte falukorv istället när vi provat.)

Nu tar matkassen sommarledigt men om du också vill prova den senare har jag en tipskod:
K2270783
Använder du den får du din första matkasse till ett prova på-pris, dessutom får du Linas Fruktkasse med 4 kilo frukt utan extra kostnad (totalt rabattvärde från 369 kronor).

Vill du testa uppger du bara min tipskod K2270783 vid registreringen för att ta del av erbjudandet ovan.

Läs mer om kassarna här! (http://www.linasmatkasse.se/prova-pa)
Till hösten hinner vi prova en kasse innan köket ska bli utbytt och fint. Sen får vi ta paus ett bra tag och det är enkelt, en kille löste det fint åt mig på telefon idag. Man vill ju hellre vara alldeles säker på att man har ett kök så man slipper slänga en matkasse. (Fast vi ska få laga mat hemma hos syrran om jag vill.)

1 kommentar: