Sidor

söndag, juli 27, 2014

Ullared igen

Under semesterresan fick jag besöka Ullared igen. Så eftersom jag fått en hel del frågor om vad jag köpt och om det var billigt så visar jag istället. Mest nödvändiga köp till hemmet är det som blev inköpt denna gång. Några julklappar men det där med julklappar är inte alls lika lätt i år (förra året var det my little pony och pet shop som stod på önskelistan).
En sån där motordriven fotfil som folk skryter upp på facebook. Jag behöver inte vänta på en rabattkupong från Apoteket nu när jag köpt den för 199 kr på Ullared.
Nya gardiner till köket. Två uppsättningar.
Hellånga öljettgardiner i turkost. (199 kr per par)
Vita grå/vita kappor. (En 140 cm 119 kr, en 100 cm 99 kr.)
Julklapp. Lite mindre pärlbrickor och 6000 pärlor. De stora brukar jag upptäcka att jag sitter ensam kvar med medan dottern traskat iväg och börjat göra något annat. Dessa kanske kräver lite mindre tålamod. :)
70 kr
Julklapp. Megastor förpackning med bling, bling pärlor.  90 kr
Julklapp till dottern, Pippi the collection. 99 kr.
Jag tror att hon kommer att gilla Pippi Långstrump...
Det är inte direkt nöjesshopping men jag ser ändå fram emot att använda de keramiska grytorna och stekpannan i det nya köket. Den andra "Vera" har en skål för vattenbad i och det tyckte jag verkligen att jag behöver när jag ska smälta choklad eller vispa marängsmet och annat.
Keramisk stekpanna 169 kr, Keramisk 2-liters gryta 199 kr. 3 liters gryta 149 kr.
Det är inte heller roligt att köpa, men det är inte så kul att ha för lite lakan och upptäcka att de som passar är i tvätten...
90x200 60 kr, 160x200 109 kr
Underbart roliga köp. En rolig bakbok med cupcakes och tårtor. Spritstyllarna kommer att användas många gånger i höst /vinter när den nya ugnen ska testas med cupcakebak. Cheesecake är gott helt enkelt. Jag jämförde priset med Bokus och det var klart billigare på Ullared just då i alla fall.
"Just Sweet" 99 kr, "Cheesecake" 70 kr
Paket med hårspännen 9 kr/st. 
Tubscarfs. Grå stickad 50 kr, Krinklad 40 kr Leopard 60 kr. Så fryser jag inte lika mycket i höst.
Eyeliner 25 kr, Lumene läppstift 50 kr/st
Ett trist köp som vi måste ha till hösten. Underställ i 110/116. 129 kr.
Kläder kollade jag inte alls på förra gången jag var här men nu köpte jag 2 bh. 60kr/st.
3 par trosor 50 kr. Svarta mockavantar 60 kr. Samt en svart kofta för 99 kr.
2 pkt bakplåtspapper 9 kr/st. Diskmedelspump 25 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar