Sidor

fredag, november 27, 2015

Löjromspizza à la student

"Löjromspizza" på studentbudget.
Det är ju en viss hype på löjromspizza. Någon i började servera exklusiv löjromspizza och vips var det en grej. Löjrom är ju jättegott, men även jättedyrt. Så som student var det väl därför inte något alternativ att köpa löjrom men jag tycker att "rommix"-burken som man kan köpa för under 30 kr är ett okej substitut. Nej, jag säger inte att det är lika gott som löjrom. Men det får duga.

Så jag bakade pizza till barnen med den topping de tycker om.
Sedan gjorde jag ett test till mig själv.
Receptet till pizzadegen står på baksidan av vissa torrjäst paket (fast jag tar några dl mindre mjöl, man känner på konsistensen när det är bra), toppade med tomatsåsen och pizzaost.
Gräddade pizzan.
När den var färdig, toppade jag med dill, rommix och crème fraiche. Svårare än så var det inte. Riktigt gott i studentvariant också, det skulle sitta fint med ett glas bubbel till också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar