Sidor

söndag, november 15, 2015

Paulúns supergröt test

Idag var en händelserik dag får vår lilla tjej. Först var hon och klättrade på en klättervägg med sin pappa och sedan var hon på dans/gympakurs. Hon åt inte så mycket middag så det kändes bra att hon skulle prova supergröten på kvällen. Hon som älskar gröt. (Vi testar på uppdrag av Buzzador.)
Supergröten har bara naturliga råvaror och är kokad i kokosmjölk. Det är minst 25% frukt och bär och inget tillsatt socker eller mejeriprodukter (funkar alltså även för de som äter laktosfri kost).
Man hittar den i kyldisken.
Dock inte på Coop forum eller Coop nära i Munksund. Till slut fann jag dem på Coop i Öjebyn.

Jag hade hört av en vän att konsistensen är "slemmig". Det håller jag inte riktigt med om, det är som vanlig gröt men med frukt och bär i. Smaken är som gröt med mycket kanel, lingon och äpple. Jag kan tänka mig att gillar man den så är det ett toppenmellanmål.
Dottern däremot tyckte inte om den tyvärr.
Jag hade hoppats att den skulle vara något hon gillade för det är ju snabbt att servera en skål gröt efter 1,5 minuter i mikron. Bra mycket snabbare än att göra egen.

Så nu blir det två klasskamrater som får prova de andra två brukarna. Någon är säkert en grötälskare som även accepterar frukt och bär i gröten.
Personligen håller jag mig till mannagrynsgröt på julaftonsmorgonen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar