Sidor

torsdag, maj 20, 2010

Foton från nya kameran


Min nya kamera har kommit hem till mig. Den kompletterar min Olympus kompaktkamera. Den nya (Canon EOS 1000d) ska jag använda till porträttfotografering framför allt. Jag gillar att fokus ligger någonstans i bilden, så att inte allt är skarpt hela tiden. Det ger intressantare bilder.
Framför allt så går det utmärkt att ta närbilder - något Olympusen inte klarar. Ljusinsläppet är också bra. I framtiden ska jag även inhandla studioblixtar men först ska jag och kameran bekanta oss ordentligt med varandra.
Det lilla favoritmotivet var först lite förskräckt över den stora svarta saken med blixt men nu tror jag att hon vant sig lite grann.

Tänk att jag varit utan systemkamera så länge. Min gamla Pentax har stått och samlat damm i flera år men jag minns att vi älskade varandra en gång i tiden. Innan jag skaffade min första digitala och slutade med film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar