Sidor

tisdag, maj 04, 2010

Ny hatthylla

Idag kom jag hem lite tidigare än jag trott och svängde förbi och hämtade hatthyllan jag beställt av Perlan living på Busstationen.Bebisen hade varit snäll med pappa idag men sovit lite dåligt så när han la sig och vila med henne passade jag på att måla i hallen. Jag började när jag var gravid men hade lite vägg och mycket kanter kvar att måla. Men nu är väggen bakom hyllan målad i alla fall och så satte maken upp hyllan.
Det blev mycket bättre.
Jag har inhandlat skohyllor på Jysk också (och idag hade de blivit ihopskruvade). De var billiga, 100 kr st. Så nu matchar hyllorna varandra. Fattas bara att alla ställer sina skor på dem också.

Men när något blir fräscht är det lätt att man ser hur slitet, gulnat och gammalt resten ser ut. Det blir till att måla garderoben och dörrfoderna också.
Taket vill jag naturligtvis också måla.
Fast jag måste nog måla klart kanterna i hallen först och främst...

2 kommentarer:

  1. köpte en sån där skohylla på Jysk i somras men glömde ju mäta och den var typ 5 cm för stor...stack ut i öppningen till tv-rummet, så kan man ju inte ha det :P

    SvaraRadera