Sidor

lördag, maj 08, 2010

Utmaning 2, uppdatering

Ibland vill hon sova i spjälsängen. Eller vill och vill, hon gör det när jag lägger ner henne. Andra gånger börjar hon tokskrika och då får hon sova i storsängen med mig. Fast jag kanske lägger ner henne några timmar senare (om det går).
Jag har provat att försöka trösta henne men låta henne ligga kvar i sängen, då blev hon riktigt arg.
Jag har provat att ta upp och vyssja till sömns igen, det funkade en stund.

Nu har hon just sovit en halvtimme i spjälsängen. Så får vi se vad hon vill inatt. En gång hände det att hon vaknade på morgonen, låg och pratade glatt för sig själv och somnade sedan om. Det var underbart.

När hon sover i sängen viftar hon på med armarna när hon nästan vaknar av sin pappas snarkningar, vilket gör att jag genast ger henne lite mat så hon ska somna om och sova lite djupare igen. Men om hon ätit tillräckligt kan hon tro sig att sova 4 timmar i spjälsängen. De nätterna känner jag mig sjukt utvilad.
Men oftast är det ett evigt lyftande och matande och en trött mamma.
Jag vill ha tillbaka tiden när hon vaknade och käkade vid klockan 4-5, igen vid 6 och sedan vid 8. Det var underbara tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar