Sidor

onsdag, maj 05, 2010

GI, dag 15

Två veckor med GI. Jag har gått ner 0,6 kg i veckan. Det har varit mindre promenader och barnkalas (1 ballerina, 2 kex) samt äta ute lunch (åt en brödbit och lite ananas). Ganska liten nedgång på en hel vecka. Men egentligen har jag nog gått ner lite mer för vid vägningstillfället var jag sprängfull med mat åt bebisen.
Total viktnedgång: 2 kg
Jag är rätt nöjd ändå, men jag ska röra på mig lite mer. I-gårkväll tog jag en liten spontanpromenad med Johanna och det var trevligt och uppiggande.

Frukost: Kaffekopp och morotsbröd med ost
Lunch: Snabb ceasarsallad.Den var lite torr eftersom det inte var någon dressing. Jag gör nog inte om den, däremot har jag ett annat recept på ceasarsallad i en annan GI bok och den var god. Så den salladen ska jag göra någon gång då maken är hemma, för som jag minns det gjorde man flera portioner.

Middag: Kycklinggratäng med fullkornsspagetti (den gillade hela familjen så det gör jag om någon gång.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar