Sidor

måndag, maj 10, 2010

Uppdatering av bygget

Så här ser uterummet ut idag.Glasen kom ju på plats här i december och sedan har det stått ganska still. Mannen i huset började tänka att det var ett stort misstag att köra igång ett så stort projekt när vi visste att vi skulle ha småbarn. Så vi har bestämt oss för att leja bort lite grann.
Hantverkarna meddelade att de skulle köra igång IDAG. Så snabbt som attans har vi (Micke) tömt rummet på verktyg och städat lite (sopat alltså). Vi kan kalla det vårstädning.Här på bilden ser ni fönsterna och bjälkarna som håller upp allt som Micke klätt in i vit plåt. Det blev jättefint tycker jag. Allt flyter ihop så man knappt ser vart stommen är.Vi har även fått veta att vi byggt lite fel när det gäller taket. Det var något om en luftspalt. Men det fixar hantverkarna. De får bara göra på ett lite annat sätt.
Förutom att fixa så vi får innertak ska de ta fönstret till vänster på bilden och stoppa in det där fönstret och dörren är till höger på bilden. Så vi får ett större öppningsbart fönster i sovrummet och ingen dörr. Där fönstret har suttit ska de stoppa in en dörr. Det kommer att damma som bara den och mitt nyfixade sovrum kommer att behöva fixas till igen. Då får vi se om färgbutiken får till samma färg igen. Om inte måste jag måla om båda väggarna och det vill man ju helst slippa.

På fakturan för glaset kallades jobbet "Inglasning av vinterträdgård". Det låter väl mycket finare än uterum? Jag tror jag ska kalla det vinterträdgården i fortsättningen. Hur som helst så kommer det att hända grejor nu...

1 kommentar: