Sidor

söndag, mars 18, 2012

Lördag vecka 11

09:18 Dottern ser på "Björnbröder" och har ätit välling till frukost
09:56 Sushiriset är klart! Jag fixar till mig.
10:29 Dottern har rivit ut hela leksakslådan och vill se "Tingeling".

10:48 På väg till stan, men konstaterar att det blir skottning när lillan tar sin tupplur.
10:51 åkte vi förbi Strömnäs och köpte de här fina skorna av en tjej. A fick vänta i bilen och då blev hon inte glad. Men sen när hon såg att hennes nya skor har stjärnor tyckte hon att de var väldigt fina.
11:52 Vi har nästan fikat klart. Kaffe och kaka. A är inne på sin andra festis och har varit glad hela tiden. Det där emd att gå på stan är ju inte så kul när man är två och vill leka. Kompisarna låg bara och sov i vagnen. :)
12:32 Vi gick in och hälsade på Maureen och köpte lite nya kläder. Även de med stjärnor. Sedan kollade vi på en pyjamas på Lindex men så hade jag glömt rabattkupongen så det blev ingen idag.
14:01 Se så fint jag skottat! Snöslungan är jättebra men den behövde lite hjälp att dela upp  takrashögen idag så det tog tid. Dottern tog tuppluren under tiden.
14:03 Före, det har rasat på baksidan också!
14:44 Efter. Snart är det vår på altanen! Eller nä, det har fortfarande inte rasat från uterummets tak så det krävs nog mer skottning men det är ju dumt att ha drivor med snö som smälter mot husväggen när de kan smälta någon annanstans. Dessutom ligger de i solen längre när det inte är i skuggan av huset.
15:26 Jag äter en macka och dricker en tekopp. Pausar lite med datorn.
15:43 Dags att städa. Dammsuga, torka i köket och ta toaletten. Då var det gjort.
16:17 Jag har diskat och passade på att låta disken stå och rinna av lite grann. Maken  avskyr när jag gör så, alltså försöker jag att låta bli det när han är hemma. Men nu är han borta. :)
16:20 Jag börjar göra "ganache" och chokladmousse.
16:28 Lillan har vaknat och ville kissa på pottan. Duktig tjej det där.
16:33 Hon bestämde att hon skulle ha sitt lördagsgodis, så då fick hon det.
17:13 Jag upptäcker att ganachen ska stå i rumstemperatur. Har hunnit ta en snabbdusch och  plockat undan.  Sen tog jag ut chokladen ur kylskåpet.
18:14 Syrran rullar sushi, jag har gjort ägg bitar (Tamago Yaki. Receptet finns här i bloggen. Använd sökrutan uppe till vänster och du inte hittar den under etiketten recept.) A har ätit omelett.
18:37 Sushin är redo för att ätas. (Den var god.)
Ganachen var inte så god, den smakade för mycket konjak. Chokladmoussen som skulle vara ovanpå var däremot jättegod. Alva tyckte inte om sushi idag, men chokladmousse hade hon nog kunnat äta hur mycket som helst utav om hon fått (men det fick hon inte) och så åt hon någon macka, drack mjölk och knaprade på gurka.
Vi har sett "I don't know how she does it", den var inte särskilt bra.
Dottern sover och gästerna har kört hem. Så nu tror jag att det är läggdags.
Tack för idag och gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar