Sidor

fredag, mars 30, 2012

Practice makes perfect



Ikväll har jag bakat biskvier. De blev goda. Men maken tyckte att chokladen var lite för mörk och jag är måste nästan hålla med (använde marabou 70%) plus att jag inte är nöjd med hur de såg ut, rent estetiskt.
Så jag gör helt perfekta biskvier en annan dag :)
Biskvier är en riktig favorit hos mig och jag är ju inte nöjd förrän de smakar precis som på Ekbergs konditori. Det är inte värt att köpa dem någon annanstans. De ska vara seg botten, inte hård. Fyllningen ska vara fluffig och liksom smälta i munnen. Då är det perfekt.
Dagens botten hade bra konsistens men jag hade trott att de skulle rinna ut så jag hade spritsat dåligt.
Dottern har fått hjälpa mig baka cupcakes idag. Det tyckte hon var jättekul och kanske tog det död på hennes skräck för elvispen. Hon tyckte det var jättekul att hjälpa mig vispa. Köket behövde förstås städas efteråt men det var det värt. Cupcakes fick bra betyg av yngsta pojken också. Alva fick också smaka en och hon åt upp glasyren och bad sedan om en ny. Men då hade hon ätit en riktigt ordentlig middag också (tacos vad annars?). Kul att hon äter igen för under tiden hon varit sjuk har hon inte ätit mycket mer än vällingen på kvällen.

1 kommentar:

  1. gullunge!
    ja, biskvier ska vara sega. men jag gillar inte smörkrämen, bara botten :)

    SvaraRadera