Sidor

söndag, april 15, 2012

Hemmet nu när vi har barn

Jag syr gardiner till Alvas rum och inser att det här tyget skulle jag aldrig ha köpt om det inte var för att jag har en dotter. De är både rosa, har blommigt och fjärilar. Det passar utmärkt och var superbilligt (49 kr per meter på Åhléns).
Det finns andra tecken på en dotter här i huset också numera. Fullt med leksaker i vardagsrummet. Där ska de i alla fall vara men lillan far och lämnar dom lite överallt. Tingeling-Barbie verkar till exempel ha varit med om en olycka i uterummet. (Hennes huvud satt på plats i ca tre dagar efter julafton så det dröjer ett tag innan det är dags att bygga dockhus.) Ibland fungerar hon som vattenspruta också (i fantasins värld) men mest flyger hon förstås så jag gissar att det var en fallolycka.
Alva vill ha ett eget rum. För när jag säger åt pojkarna att städa sitt rum så tittar hon på mig och säger:
- Jag ocktå täda mitt lum!
- Men älskling du har inget rum svarade jag och sen när vi var på toaletten så sa hon att det var hennes rum. Tills vidare kan hon få städa lite här och där och då blev hon glad. 




1 kommentar:

  1. Jo, här känns det också kul! Men jag hade bestämt mig för vitt i Norahs rum. Billiga tapeter eftersom jag inte vill vara rädd att det ska hända ngn olycka. Men nu har jag fått lite andra tankar..Tror jag måste åtminstonde få ett par våder med snygga barntapeter..Finns ju så mkt läckert att välja emellan som jag bara inte kan låta rinna genom fingrarna =) Det får väl stå en stor byrå framför så att ingen kan få för sig att måla eller riva =)

    SvaraRadera