Sidor

söndag, mars 31, 2013

Fotodagboken Mars 2013

Målat påskägg i solen på altanen. Så kul att lillan blivit tillräckligt stor att pyssla.
Vi eldar och grillar marshmallows.
Skärtorsdag, först lite dagis/jobb. Sen påsk.
Alva ville inte bli målad till påskkärring idag, hon ville vara Grinchen.
En nöjd och glad Grinch. 
Solig mysstund på framsidan efter plugg/dagis.
Lite krasslig och tar en tupplur kl 10. 
Fika på stan. Alva valde påskägg och blev alldeles vit av dom.
Alva tar kort på mig istället.
Jag tog paus i pluggeriet, njöt av en lång lunch vid brasan.
Sen skjutsade vi Micke till flyget. Å så pluggade jag vidare när Alva somnat.
Lämnade in uppgiften 23:45, men det var det helt klart värt.
Snöhögsklättring
Plugg och plugg och prov och prov.
Lite måleri som spårade ut på kvällskvisten.
Alva vill bli insläppt till storebror och hans kompis.
- Men nu vill dom vara med mig!
Korv och hamburgerlunch vid eldstaden.
Foto: Micke
Jag var på jobbet, Alva och Micke var på Norrstrand. De ser ut som att det var skoj.
Före kl 6 grät hon när jag sa att det inte var "godmorgon" men somnade efter lite snyftningar om bredvid mig.  Halv åtta såg det ut så här fast jag tänt lampan. Hann klä på henne långkalsonger, strumpor och byxor innan hon vaknade - motvilligt.
Redo för fotbollsmöte.
(Alva somnade i famnen så vi fick åka hem innan det var slut.)
Att gå hem från klubbgärdet med en liten tjej tar låååång tid.
Många snöhögar som ska klättras, pinnar som ska dras i.
Pulkan? Nä, inte intressant. Hon vill gå själv.
Här vill hon inte vara med på foto. Jag fick be snällt.
Vi matchar i "camel". Brunbeige.
Å det är nog sista gången lillan hade dom där byxorna. Lite tajta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar